måndag 29 oktober 2007

Bakistennis

Varför lär man sig aldrig? Varför måste man blanda och dricka vin, shots, öl, etc? Varför vaknar man upp med mordisk huvudvärk på en helgmorgon och inte kan somna om?

Det finns inget bra svar på det. För att man vill ha roligt kanske. För att man alltid glömmer bort hur riktigt obehagligt det är med en rejäl bakishuvudvärk. Trots att man säger ”aldrig mer” till sig själv varje gång man vaknar upp med en trumslagare innanför hjärnbalken så glömmer man bort det lika fort. ”Minnet är bra, men inte på mig” som jag brukar säga.

Jag har faktiskt inte något minne av att jag drack särskilt mycket heller. Men det kanske jag har glömt bort.

Lördagen blev inte bättre att jag hade tennis inbokat med en person jag aldrig träffat. Det är min tennistränare som parar ihop mig med folk. Ett bra sätt att lära känna nya människor, men när skallen spelar house på maxvolym så är det lätt att inte visa sig från sin bästa sida.

Killen/gubben jag spelade mot visade sig äga heta John Mifsud (alla heter Mifsud på Malta) och vara ägaren till New Tower Palace Hotel. Ett mediokert hotell som mina föräldrar bodde på när de var här. Jag drog en halvvit lögn och sa att det var ett fint hotell.

Jag kände mig lite respektlös som druckit mig huvudlös inför en tennismatch, men det var ju födelsedagsfirande och fest och allt natten innan.

Det var knappast den bästa tennis jag spelat men det räckte som tur var hyfsat ändå. Och jag fick höra en del maltesiska svordomar jag aldrig hört förut. Jag vet inte om jag svettades ut huvudvärken, men efter tennisen så var jag nästan normal igen.

Jag ska dock försöka undvika bakistennis i fortsättningen. Om jag nu kommer ihåg att inte dricka så mycket.

Inga kommentarer: