måndag 8 oktober 2007

Coola namn på teve del 2

I den här bloggens nyskapande följetong "Djuriskt coola namn på teve" (Wolf Blitzer var del 1) så har vi glädjen att presentera överlevnadsexperten Bear Grylls. Bear Grylls. Överlevnadsexpert. Man kan väl inte heta Bear heller? Jo, uppenbarligen kan man det.

Bear leder programmet Ultimate Survival på Discovery Channel. Det är fanimej ett av de ballare programmen jag sett. De släpper ut Bear i vildmarken och utan något som helst redskap, mat eller hjälp ska han hitta tillbaka till civilisationen. Han klättrar i berg, i träd, simmar bland krokodiler, jagar och äter alla möjliga djur (igår var insekter och ormar på menyn) och berättar samtidigt vad man ska tänka på om man skulle hamna i samma ofördelaktiga sits.

Varför kan inte jag vara mer som Bear? Mina survival skills räcker på sin höjd till att fråga efter en bra restaurang om hotellet jag bor på inte har room service. Ganska ocoolt eller hur?

Man borde vara lite mer survival och lite mindre bekväm. Även om jag inte har någon större lust att äta vare sig orm eller insekter. Jag har dock ätit fårtestiklar och rutten haj på Island så lite härdad är jag (jag kan tyvärr inte rekommendera något av dem, även om fårtestiklarna skulle vara bra för potensen).

Vad går då Survival Malta ut på då? Jo, i mina ögon handlar det om att hålla sig sysselsatt. Därför har jag ca femhundra hobbies. Spela tennis, fotboll, gymma, spela gitarr, Pacevilla (nytt verb!), och en massa annat. Annars blir det lätt tråkigt här. De visar ju tyvärr inte Ultimate Survival 7 dagar i veckan.

Inga kommentarer: