måndag 15 oktober 2007

Tre frisörer, tre priser, en frisyr (hissa intresseflaggan för detta inlägg!)

Nu har jag varit till frissan igen. Än en gång för att i stort sett klippa av allt hår jag har. Ingen fantasifull frisyr som de maltesiska åttiotalspunksfrisyrerna, men den kräver å andra sidan ingen kam eller sax. Det har blivit tre klippningar/skalningar under mina dryga fem månader på ön. Jag har fått betala tre olika summor.

Första "klippningen" kostade 7 lira på Leonard's i Sliema. Då ingick en härlig hårbottensmassage också så det var inte fy skam. Andra gången gick jag till Tony&Guy vid Intercontinental. Jag fick ett tips från min Team Leader Robin, men han har betydligt dyrare frisyrer än jag har så det var lite överkurs att gå dit. Tony&Guy känns mer som Tony&Gay. Jag fick dock inte alls en lika trevlig hårbottenmassage som på Leonard's.

Tredje gången var för någon dag sedan. På Denise's uppe vid kyrkan i Spinola Bay. Denise klippte snabbt som attan, jag fick en god kopp te och notan gick på 2 lira. Och frisyren ser precis likadan ut som de två andra gångerna. Prisvärt är ordet.

Inga kommentarer: