tisdag 9 oktober 2007

Brev till Malta Tourism Board

Hej!

Jag heter Jonas Eriksson och bor här på er underbara ö. Det går inte en dag då jag inte skattar mig lycklig för att jag faktiskt lyckats komma så långt bort från civilisationen i ett EU-land. Då jag tycker att fler borde få chansen att ta del av lyckoruset så föreslår jag en gigantisk kampanj för att få mer turister och permanentboende till ön. Jag tycker det är viktigt att hitta en ödmjuk ton då det skulle passa bäst in på öns serviceinriktade och väluppfostrade invånare. Därför föreslår jag följande klatschiga slogan:

Malta - We're sorry.

Jag tycker det är bättre än nuvarande Malta - Mela mela. Och mitt andra förslag
Malta - We drive (you) crazy.

Jag är villig att ingå i ett samarbete för att arbeta fram mer slagkraftig copy i broschyrer, tevekampanjer, reklampelare, etc. Jag kommer att finnas på följande adress helgdagar mellan kl 23 - 04: Hugo’s Lounge, St. George’s Road, Paceville, Malta så det är bara att titta in för ett möte. Jag ser fram emot såväl härliga diskussioner som mitt saftiga copyarvode (vänligen observera att jag bara tar kontanter då min kortmaskin är sönder, jag har slut på toner i min skrivare och jag inte vill betala skatt).

Med förhoppning om fruktbart och långvarigt samarbete,

Jonas Eriksson
Copywriter

Inga kommentarer: