onsdag 17 oktober 2007

Jag har upptäckt Internet!

Jag måste ha levt i en grotta i årtal. Det var inte längesen jag fann MSN (nödvändigt på jobbet, men snälla kör ordrar på mejlen!), jag har börjat blogga och nu var det alltså dags för Facebook. Helt plötsligt har man möjlighet att interagera med folk man inte träffat på åratal. Pretty cool if you ask me!

Frågan är bara: är inte det här beroendeframkallande? Kan man tävla i antal vänner (det finns säkert någon med flera tusen. Fråga jag vill ställa till den personen: "Ok, du har Internetvänner, men har du ett liv?")? Tar den Internetsociala tillvaron över vardagen? Vem vet, men man får nog vara aktsam. Speciellt om man sitter framför en dator hela dagarna och försöker hosta fram okrystad text, göra översättningar och klippa och klistra i dokument. Tur att man har gymmet, tennisbanan och nattklubbarna. Datorfrihet. Tack för den!

Nu har man ju inte heller solen längre här på "300-dagarsön". Vad hände egentligen? Är det någon som försöker lura tillbaka mig till Sverige. Hah! Neveh! Neveheveh! Back to USA? Okej då...

Har jag blivit soldyrkare? Nej, men den ger en extra energi. Och så kan man spela tennis! (inga inomhusbanor på ön, snyft, snyft). Hela dagen blir lite gladare helt enkelt.

Nåja, den återvänder säkert till nästa vecka (femdygnsprognosen såg tyvärr bister ut).

För att återvända till "Fejsbokandet"..Hur ska jag ha tid med det? (Avdelningen i-landsproblem). Med tennisturnering på inkommande (+ lektioner i veckorna), gymschemat ihållande, firmafotbollen, företaget hemma i V-ås (november blir inte skoj), hemstudion, och allt festande som inte går att undkomma. Tiden räcker ju inte till! Vad ska jag göra?

Dagens snilleblixt: Sluta jobba! (Den gillade ni va, Danne och Björn?)

Ps. Alla mina nuvarande och blivande vänner i Fejsboken: Ha det bäst och hör av er! Ds.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, får jag sluta jobba?