måndag 8 oktober 2007

Charmen i en gul buss försvinner i avgaserna

Malteserna är stolta över sina gula Leylandbussar. Och visst är de ganska charmiga. I typ en vecka. Tillräckligt för att den genomsnittlige turisten inte ska hinna tröttna.

Bor man här är det en annan femma. Ingen AC på sommarn. Obekväma att sitta i. Noll stötdämpning. Plus att de spyr ut svarta avgasmoln som borde få de tre (eller så) miljökämparna på ön att skrika högt.

Men nu kostar de bara 20 cent (ca fem spänn) att åka med. Och med tanke på priset kanske man inte kan gnälla.

Något jag dock önskar mig är en tidtabell. Visst, det finns säkert någonstans (snälla, skriv i kommentatorsfältet och berätta var, och våga inte skriva Floriana!) men det vore väl en god idé att klistra upp den i busskuren? Så man slipper stå där som ett fån och undra var den där sifferkombinationen går och när den går dit.

Jag brukar försöka ta mig till jobbet kring 7-snåret. Men idag stängde jag av alarmet istället för att trycka på snoozen. Det medförde att jag troligtvis precis missade den buss som jag tror passerar Spinola Bay vid ca 06:45. Men då jag inte är säker valde jag att vänta istället för att gå. Nästa buss kom ca 07:10. Hade jag vetat det så hade jag promenerat. Så snälla malteser, jag ber er: sätt tidtabeller i era busskurer. Jag kan betala pappret.

Vill ni ha en helt onödig länk med bilder på Maltabussar så klickar ni nedan.
http://kibris-maltabuses.fotopic.net/c263599.html

Inga kommentarer: