söndag 7 oktober 2007

Late Edition med Wolf Blitzer?!?!

Jag skriver det här med CNN i bakgrunden. Du vet den där nyhetskanalen som går dygnet runt och som kör samma nyhetsklipp hela tiden? Finns ju gott om såna nu, men CNN var först.

På CNN har de ett program som heter Late Edition. Programledare är en gubbe med vitt hår och skägg (han ser ut som en stajlad jultomte i kostym istället för tomtedräkt) som heter Wolf Blitzer. Wolf Blitzer. Wolf effing Blitzer. Kan det verkligen vara hans riktiga namn? Är han en superhjälte? Har han bytt namn bara för att verka ball?

Jag vill också ha ett så coolt namn! Och en show på CNN! Varför är livet så orättvist?

Herr Blitzer intervjuar hur som helst en massa viktiga människor. Idag var countrymusikern och författaren Kinky Friedman med. Han byter aldrig stil. Alltid cowboyhatt och cigarr. Cigarr i amerikansk TV! På CNN! Bra där! (Nu blev jag cigarrsugen).

Friedman har hur som helst skrivit några riktigt roligare deckare som jag rekommenderar starkt. (Googla eller sök på Amazon så får ni veta mer.) Nu funderar han på att kandidera som guvernör i Texas. Fast han tycker alla politiker är så falska och opersonliga så han är tveksam. Jag hoppas han gör det och så hoppas jag han vinner. Vi behöver mer sköna lirare och sunt förnuft i politiken!

Inga kommentarer: