tisdag 6 november 2007

Min lata Maltablogg

Hej alla ni som läser denna lata blogg. I owe you more than one. Har haft besök från Svedala (inte den där hålan i Malmötrakten utan från Västerås, vilket i och för sig också är en håla, men lite längre från Malmö) nämligen och inte orkat skriva något. Segt av en copywriter att inte kunna plita ner ett enda inlägg kan man tycka, men så är det ibland. Idag har jag till och med haft semester.

Patrik packar nu. Det har varit en kul vecka minst sagt! Fast lite för mycket av det goda. Det enda sunda vi gjort är att spela en massa tennis och gått kopiöst mycket. Dagens shopping i Valletta var faktiskt lyckad. Det blev tröjor, skjortor, byxor och skor. Mission shop-until-you-drop accomplished!

Annars har vi mest ätit. Och druckit. Får bli detox och gym några veckor i sträck. Fast det ryktas om partaj imorgon..får se om man orkar (ge mig ett par intressanta odds på det, bookies!)

Veckans fras får bli "Sorry, we're out of...". Det har blivit två restaurangmål om dagen (jag skrev ju att vi ätit som om speglar inte existerade). Och ofta när vi har beställt något har vi fått höra just den frasen. Nu är det i och för sig inte säsong för något, men det är märkligt hur lite som finns kvar i köken. Saker går kanske slut snabbt här. Alla som sett en maltes svulla i sig en main på Mamma Mia vet vad jag menar :)

Men jag ska vara snäll mot malteserna. Och inte gnälla så förbannat mycket. Tänk om de läser alla mina sorgeinlägg? Man vill ju inte bli känd som den klagande svennen. (Fast är man från gnällbältet har man väl vissa privilegier kan man tycka).

Imorgon är det back to work och tennis med den tennisgalne britten, Paul. Han spelar typ två gånger om dagen och jobbar inte. Det verkar som en drömtillvaro. Fast han har en treåring att ta hand om också, så det kanske inte är en dans på rosor alltid (även om treåringar kan vara goa!). Jag undrar stillsamt hur han överlever. Gamblingvinster? Arv? Nåja, kul för honom. (Fast imorgon ska han få stryk.)

Om det är inlägget är som en intressepil i ögat på dig så beror det på att jag värmt upp med sju dagars alkoholintag, en massa mat och en massa motion, och därför är allmänt trött. Så. Nu har jag skyllt ifrån mig. Det är jag bra på. Gonatt!

Inga kommentarer: