onsdag 14 november 2007

Maltesiska uppfinningar, del 1

I denna veckas inlägg av Maltesiska Uppfinningar så har vi kommit till plastflaska med snöre. Dessa platsflaskor står av någon anledning utanför många maltesiska ytterdörrar. Plastflaskan är fylld med vatten (eller sprit kanske!) och sitter fast i ett snöre som sitter på en krok som sitter intill dörren. Detta får mig att förundras. Det är helt enkelt så genialt att jag inte kan lista ut vad det är till för!

Är det för att vattna trottoaren? Är det för att förbigångare som jag själv ska kunna ta sig en slurk? Är tråden till för att ingen ska sno flaskan? (Inte helt stöldsäker dock med tanke på att man enkelt kan trä av tråden från kroken och ta hela rasket!).

Jag har alltså ingen aning. Kan någon vara snäll och förklara för mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter 6 års boende på malta har jag fått förklarat för mig att vattenflaska utanför dörren skrämmer bort katter....Malteser gillar inte hemlösa katter och katter gillar inte och bada:o) men varför de är rädda för en flaska med vatten undrar jag oxå, kanske varje gång nån ser en katt så slänger de en flaska vatten på dem??