onsdag 14 november 2007

Detta inlägg kan innehålla spår av nötter...

Vad är det med nötter egentligen? Varför är de överallt? Och varför lämnar de spår efter sig?

På nästan alla livsmedelprodukter man köper står det "den här varan kan innehålla spår av nötter". Trots att det är något som inte alls har med nötter att göra! Tillverkas nästan alla livsmedel ihop med nötter? Varför har nötter denna säregna ställning inom livsmedelshierarkin? Har de någon dold agenda att ta över världen? Eller är de livsmedelindustrins motsvarighet till musikindustrin? Dvs att alla vill gästspela på allas plattor?

Innan jag har gjort mig ovän med för många nötter så vill jag bara förtydliga: "Nötter! Ni är goda! Jag har inget emot er. Tvärtom! Jag kan till och med hjälpa er ta över världen, men då får ni fanimej sluta lämna spår efter er!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Jag tror flaskan ska samla upp kondensvatten från luftkonditioneringar. Kondensen följer snöret ner i flaskan! Eller?