söndag 2 december 2007

Malteser och bilar del femtioelva

Malteser gillar sina bilar. Man polerar och donar och putsar dagligen på allt ifrån lyxiga Lamborghinis till gamla Golfar. Bilen är viktig. Det är den som tar en från hemmet till...till...ja var som helst. Till och med till pastizzerian runt hörnet!

Malteserna tycker även om att sitta i sina bilar. Även när de inte rör sig. Några gånger när jag vacklat hem från Paceville har jag nästan fått hjärtklappning när jag passerat en bil och sett en liten stirrande maltes i den! Och jag har inte varit så packad att jag sett i syne...

Jag tycker man kan se det lite överallt. Folk som sitter i sin parkerade bil. Jag vet inte vad de gör där inne. Det verkar inte så underhållande i alla fall. Och alla kan ju inte sitta och vänta på någon. (Är det kanske ett manuellt anti-inbrottssystem? - Markus J)

Kanske de sitter och laddar upp inför nästa åktur. Kanske bilen har en lugnande effekt på dem. Kanske det är deras sätt att känna frihet.

1 kommentar:

Anonym sa...

timbuk2