måndag 24 december 2007

Jonas önskar God Jul!

Nu när det är julafton och allt så vill jag önska alla er som då och då läser bloggen en riktigt god jul! Speciellt ni som är på Malta och i synnerhet er som måste jobba. Själv är jag hemma i gamla "goda" Västerås och jobbar på att bli julgris. Den svenska julen handlar ju (liksom det maltesiska livet) om att äta.

Och konsumera förstås. Fasen va folk köper grejer här. Och mellandagsrean börjar tidigare än nånsin så man snabbt kan byta alla oönskade julklappar. Jag ska själv iväg och shoppa loss imorgon tror jag. Malta har ju inte världens bästa utbud av vuxenleksaker.

Om det inte blir mer tennis förstås. Lyxen av att ha banor inomhus lockar och jag har redan lyckats klämma in fyra timmar. Man vill ju inte se ut som Barbapappa när man kommer tillbaka till paradisön.

Ät nu er tjocka och feta över jul så vi kan åka på fatcamp i USA allihopa! Det vore väl ett fett sätt att "teambuilda" på!

Inga kommentarer: