fredag 18 januari 2008

Träning á la Malta

För att inte rulla ned för Maltas branta backar så tränar jag ett par gånger i veckan. Om vädret inte tillåter tennis så går jag till gymmet på Hotell Le Méridiene i Balluta Bay. Där finns det också spa, bastu och bubbelpool för de som föredrar det.

Idag när jag trotsade förkylningen för att flytta lite metall så kom en hypad amerikanska (anställd) och erbjöd mig kakor och andra bakverk till träningen. Jag tackade nej, men sa ja till ett glas juice. Malteserna stoppade dock i sig friskt. Man kan ju undra hur man tänker när man går till gymmet och äter sockerkaka, men det här är ju Malta.

Jag har noterat att Hotell Le Méridiene har någon form av *husbög. Det är en korpulent, piggsvinsliknande maltes som man ofta ser gå runt i handduk för att visa sitt eminenta hudöverskott. Han ger en blickar som säger "dig skulle jag vilja ha med smööör på!" och ofta ligger han som Jabba the Hut på någon av solstolarna och tittar efter nytt lammkött med en hungrig blick. En gång när jag stod i omklädningsrummet kom en ung kille snabbt gående från duscharna med ett minst sagt skräckslaget ansiktsuttryck. Efter kom husbögen och sa "I am very sorry, I didn't mean to...".

Husbögen har också tagit en av mina arbetskollegor på låret när de båda satt i jacuzzin. Han sa sedan att han sett ett par ha sex i bastun. Meningen därefter frågade han min kollega om de skulle bada bastu. Lägger man ihop två och två där mår man nog lite illa.

Men annars är det ett trevligt ställe.

*Notera att jag inte har något emot homosexuella. Jag tycker dock att bög låter roligare än homosexuell. Om någon känner att jag gått över den politiskt korrekta gränsen genom att skriva "husbög" så ber jag om ursäkt. Men håll med om att husbög låter roligare än hushomosexuell.

Inga kommentarer: