lördag 12 januari 2008

Malteser i bilar del 2

På väg hem från nattklubben igår så hände det igen. När jag helt plötsligt svänger blicken åt höger så ser jag dem. Ett par i malteser i en bil. Bilen står stilla. Motorn är av. Klockan är halv tre på natten.

Vad gör de där? Hett bilsex? Nej, verkar inte särskilt maltesiskt. Är det varmare i bilen än i lägenheten? Nej, det kan det väl knappast vara även om lägenheterna är igloos så här på vintern.

Jag har helt enkelt ingen aning vad de gör där. De kan ha suttit där i timmar. Kanske det är unga maltesiska pars sätt att komma undan föräldrarna (som de alltid verkar bo med)? Verkar ju näst intill logiskt. Fast jag skulle hellre sitta i en bar än i en bil. Men jag är ju inte maltes. Något som blir mer och mer tydligt för varje dag man är här.

Inga kommentarer: