söndag 13 januari 2008

Bar tender sökes

Caf'e Jubilee verkar ha svårt att hitta personal. Jag vet inte hur länge de har haft "staff wanted"-skylten uppe, men det är längre än jag varit på ön i alla fall. Nu stod de att de söker en "bar tender" vilket måste vara särskrivning när den är som sämst.

Särskrivningar kan annars vara ganska kul. Som "Grillad kyckling lever med kul potatis","Vår kassa personal", eller "Jag är en mörk hårig sjuk sköterska". Men det är ju på svenska - då man ska skriva ihop orden. På engelskan ska man oftast hålla dem isär, men inte i ordet "bartender" förstås...

Tillbaka till Jubilees uppenbara personalproblem. Jag kommer inte ihåg om jag har dåligt minne, men det känns som de har ny personal där varje gång. Den ene mer inkompetent än den andre. Sist när vi skulle köra en basic hämtorder för tre personer så tog det tio minuter bara att få rätt kvitto. Sen tog det tio minuter till att få rätt växel. Jag är långt ifrån något geni, och det är kanske därför jag inte förstår hur man kan lyckas med sånt.

Ett tips om ni vill förbrylla Jubileepersonalen (inte "Jubilee personalen", "Jubilee-personalen" är däremot något bättre): beställ en sallad med pasta i. Det får de inte ihop riktigt. De står där som fån och tänker "en sallad med pasta i? Är karln tokig? Man kan väl inte ha pasta i en sallad? Helgalet!" (Och sen går de in i köket och äter en pizza med ägg på).

Och vill ni förbrylla personalen på Mamma Mia så beställer ni ett glas mjölk. Danneman brukar göra det och han får alltid blickar som om han vore en groda med spetälska. Vad är det för fel på mjölk till maten? Fast malteserna föredrar ju grädde.

Den maltesiska dietens huvudingredienser: grädde och olja. Rikligt med grädde och olja. Lägg sedan till lite härliga bakverk fullpackade med socker och det dröjer inte alltför länge innan man ser ut som Michelingubben. Jag är ingen hälsopredikant, men man vill ju gärna bli mer än 40...

Inga kommentarer: