måndag 7 april 2008

Maltesisk undersökning

Företagsläkaren kom över idag för att undersöka mig. Han såg inte allt för munter ut när han kom in. Det gjorde ju inte jag heller i och för sig, men jag är ju sjuk. Undersökningen tog tio minuter. Han lyssnade på magen och på ryggen. Kollade i öronen och i munnen. Knackade lite på ryggen medan han lyssnade (kan inte förstå varför). Sedan satte han sig i fåtöljen och sa att jag har en halsinfektion. Det lät ju rimligt, även om jag inte är med på vad ryggknackningarna kan ha gett honom för vital information.

Sedan skrev han ut en massa medicin. Så nu ska jag vara pillertrillare för en vecka. Jippiii.

(Jag tror förresten att undersökningen går likadant till oavsett symptom, men det är en ren spekulation).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.