onsdag 12 mars 2008

Valvaken

Det har varit ett väldans hålligång på ön i helgen. Halva ön firade då nationalistpartiet vann valet med minsta möjliga marginal. Den andra halvan var säkert inte lika tutande glad, men bor man i St Julians/Sliema så märkte man inte så mycket av förlorarna. Gatorna var fulla av vilt firande malteser och man såg knappt avsfalten på grund av alla nedtrampade ölburkar och annat skräp. Det var en riktig festa. På gott och ont.

Själv hade jag svårt att komma in i stämning då:
A: Jag inte är maltes.
B: Jag inte uppskattar konstant tutande.
C: Jag inte vill förlora min hörsel.
D: Jag inte är arbetslös (var omöjligt att sova under söndagens firande).

Men för spelbranschen var det ju bra att de konservativa vann. Alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara upplysa did om att; "nationalists" e ju inte konservativa. Just därför mkt bra att de vann för de är framåt och står för EU! :D