onsdag 6 augusti 2008

Kattfnatt

Igår när jag skulle gå hem från jobbet så hände något märkligt. Jag gick på Tonna street i Sliema och utanför ett Townhouse mötte jag en tant som sa att en katt sprungit in i en hennes hem. Hon frågade om jag kunde vara vänlig att plocka ut den.

Vips så stod jag på knäna och tittade under en säng efter katten. Tanten fortsatte: "Can you look under the other bed, please?", "Can you look in the bathroom, please?", "Can you look on the terrace, please?", "Can you look in the kitchen, please?". Det lät som en lärobok i engelska.

Ingenstans såg jag någon kattstackare, men tanten verkade fortfarande vettskrämd. Till slut så sa jag att katten nog hoppat ut igen och jag var tvungen att gå. Då tackade hon mig och så gick jag.

Katt eller inte? You tell me.

Inga kommentarer: