tisdag 10 juni 2008

Så här dum är jag

Imorse när jag gick upp fick jag för mig att kolla på min resebekräftelse till Sverige. Där stod det att jag bokat Malta - Göteborg tur och retur. Problemet var att jag trodde jag bokat Malta - Stockholm tur och retur.

Hjärtat började slå snabbare och jag tänkte "fan, fan, fan, fan, fan, hur kunde jag boka så in i helvete fel?". Jag satte mig omedelbart och skrev följande till bolaget jag bokade med:

"Hej,

Jag fick hjärnsläpp och lyckades boka en resa Malta-Göteborg tur och retur istället för Stockholm-Malta tur och retur. Fråga mig inte hur. Skulle det på något sätt kunna gå att boka om biljetten?

Ber som hemskt mycket om ursäkt för min idioti. Mitt ordernr är xxx. (här skrev jag ordernumret)


Hoppas vi kan lösa detta på ett bra sätt. Jag gillar er sajt och har använt den många gånger för bokningar." (Det sista fjäsket är ju bra om man förväntar sig hjälp).

Sedan öppnade jag upp min pdf som jag fått med bokningen och såg att jag faktiskt bokat Malta-Sthlm. Långsamt gick det upp för mig att Danne som skrivit ut bokningen hade ändrat i bekräftelsen för att spela ett spratt mot den kära copywritern. Något lättad skrev jag följande:

"Hej igen,

Ni kan ignorera mitt mejl om ombokning. En av mina kollegor på jobbet bytte Stockholm mot Göteborg när han skulle skriva ut resebekräftelsen åt mig. Såg det inte förrän nu.

PS. Dagens lärdom: kolla inte viktiga dokument innan hjärnan vaknat ordentligt DS.

Hoppas ni fick ett gott skratt åt detta. Det fick jag.

Mvh,

Jonas"

Inga kommentarer: